29 novembra, 2013

Má to vôbec cenu?

Nebojte sa, tento blog neplánujem v blízkej budúcnosti vymazať ani ukončiť, len...
Mám jeden fakt závažný problém a neviem sa sama rozhodnúť.
Proste... Má poviedka Víchor vôbec šancu? Nejaký matný potenciál? 
Keby ju nečítalo tak málo ľudí, nezaťažovala by som sa tým.
Lenže číta. Priemerne iba dvadsať päť kliknutí, pri čom len prvá časť Kaleidoskopu mala pomaly trikrát viac... Nechcem sa sťažovať, viem, že viete, že si vážim KAŽDÉHO jedného čitateľa.
A fakt nechcem porovnávať svoje dve obľúbené poviedky, ale musím.
Vymyslieť Víchor, jeho hlavné postavy, kľúčovú myšlienku,... Všetko mi to zabralo dosť veľa času.
Do nejakej pätnástej časti ma písanie hrozne bavilo, bola som plná múzy a inšpirácie, mala som premyslený dej a písanie jednotlivých kapitol mi trvalo sotva pol hodinu. 
No a teraz prítomnosť. Poviem vám, poviedka sa mi vymkla z rúk. Vložila som tam priveľa vecí rovná sa priveľa nejasností a sama neviem, čo ďalej.
Pred dvoma hodinami som začala písať devätnástu kapitolu, za celých stodvadsať minút som napísala úbohé dve strany a potom som sa úplne zasekla. 
Viete čo je najväčšou iróniou? Že som mala v úmysle pretiahnuť to na tri poviedkové časti, pri čom by jedna mala nejakých tridsať kapitol. Preto ten podnázov "The Scud Trilogy".
Viem, že je to odo mňa strašne amatérske a hlúpe takto utekať pred písaním vlastnej poviedky a hanbím sa za to. Ani neviem, či ma vôbec niekto pochopí, sweethearts :)
No neviem...
Ale veľmi veľmi veľmi potrebujem vaše názory.
A napriek tomu, že si hrozne, hrozne cením pozitívne komentáre, teraz potrebujem počuť aj kritiku.
Úprimný názor pre mňa teraz znamená dosť veľa :)




AK SA VÁM NECHCE KOMENTOVAŤ, ZAHLASUJTE V DOTAZNÍKU VĽAVO HORE, PROSÍM :)



3 komentáre:

  1. Tatko Ti poviem. Mne sa Víchor veľmi páči. Ako sama dobre vieš, ja som nikdy nebola fanúšikom fantasy, ale Tvoja čarovná poviedka to zmenila a vždy, keď pridáš novú časť, neviem sa od toho odtrhnúť, akoby som sa prevtelila do Heidi a všetko prežívam spolu s ňou ( a v kútiku duše vždy čakám, čo spraví Raven :) ).
    Je mi ľúto, že Ti to číta málo ľudí, lebo by si si zaslúžila 4krát toľko čitateľov, z celého srdca Ti ich prajem.
    Ak sa teraz necítiš na písanie Víchora, nepíš. Daj si od neho prestávku, no nenechaj to plávať. Bolo by Ti za tým až príliš ľúto, Evi. Mne tiež. Vlastne nám, dievčatám, ktoré zbožňujeme každé jedno slovíčko, čo napíšeš. :)
    Za nič sa hanbiť nemusíš, pred ničím neutekáš. Som rada, že si napísala takýto článok, kde si vyjadrila, čo cítiš.
    Prepáč, ale kritiku Ti ja napísať nemôžem. V oblasti "fantasy" som lajk, a mne sa to tak veľmi páči, že ja Ťa môžem len chváliť :)
    V každom prípade, toto je len môj názor, urob, ako uznáš za vhodné ty.
    Love love love Xxx

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Takto ti poviem...u každého jedného autora nastane podobný problém. Sama ho mám a poznám aj iných a kto ho nemá, no tak to nemá no...Len viem z vlastnej skúsenosti.
    Áno občas sa stane, že nejakú poviedku majú čitatelia radšej tú druhú. Niekedy to aj zamrzí, lebo si nedokážeš rozdeliť čas medzi obe rovnako.
    Pri písaní sa v prieme zaseknem dostatočne často. No väčšinou sú to štylistické veci aj keď mám hrubú dejovú líniu, no myšlienky nechcú ísť.
    Podľa mňa by si to mala nechať tak a venovať sa Kaleidoskopu :) Možno písaním druhej poviedky ťa niečo napadne.
    Víchor nie je zlý. Podľa mňa je to fakt slušná poviedka. A nemôžem to porovnávať s nejakou fakt zlou FB poviedočkou, ktorej autorka ani nepozná poriadne gramatiku.
    To vieš, tiež som takto začínala ešte s TVS. A poviem ti, prvé kapitoly boli fakt zlé. Za ten čas sa moje písanie dosť zmenilo a snažím sa vychytať všetky chyby. Vtedy som to písala len tak, proste som si to nenechala poriadne uležať v hlave a dávala to hneď na papier. NO a to bola práve chyba. Po dopísaní som sa rozhodla, že to chcem prepísať a poriadne, nech to je čitateľné. A možno to niekam poslať (ale to je vo hviezdach). Oproti tomu čo mám premyslené teraz, je toho fakt dosť. No ešte stále to nie je ono. A už aj pri ĽAS si všímam nejaké tie chybyčky, ktoré by som chcela zmeniť. Je to iba zlomok toho, ako chcem aby to vyzeralo :) Takže ja hovorím, nehcať si to prejsť všetko hlavou :) (Bože nechápem ako dokážem napísať do jedného komentára toľko nesúviciaich vecí.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Som mala napísaný extra dlhý komentár. Presne, keď som ho dopísala, sa mi vypol notebook. Takže idem ešte raz :D Ňo... .. Ak ťa už nebaví písať Víchor, tak to len pozastav a dopíš po čase keď budeš mať nápady. Ja osobne milujem obidve poviedky. Ono vieš..... niektorý sú strašne lenivý komentovať a potom to aj na mojom blogu vypadá, tak ako to vypadá. Určite sa nájdu čitatelia, ktorý Víchor zbožňujú rovnako ako ja a veria, že ty to zvládneš dopísať až do konca. :) Ten prvý komentár bol dlhší ale mne teraz polovica toho vypadla z hlavy. Možno len... nevzdávaj sa a píš. Stále píš a nikdy neprestávaj. Aj keby ti sem chodili len 2 ľudia. Ty máš talent, tak sa toho nevzdávaj. Si skvelá a talentovaná. Možno ťa poznám len cez tie naše komentáre a články, ale viem, že si skutočne úžasné dievča :) Takže rob ako myslíš a ja verím, že sa nakoniec rozhodneš správne. Ak ťa niečo nebaví písať, tak to nepíš. No nevymazávaj to, lebo jedného dňa ťa to možno pochytí :)
    Sooo.. love you ♥ :3 :)

    OdpovedaťOdstrániť